CAB schrikt van vele reacties
Aanbesteding leerlingenvervoer een groot fiasco!
Het leerlingenvervoer is een voorziening voor kwetsbare kinderen die speciale aandacht en zorg nodig hebben. Deze kinderen hebben een indicatie voor speciaal onderwijs en ook het vervoer naar deze scholen vraagt om extra aandacht en moet voldoen aan de gestelde eisen.
I.v.m. de verplichte Europese aanbesteding is het stokje overgedragen aan Willemsen-De Koning. Samen met de gemeente zou er gezorgd worden voor een goede overgang. Daarbij zou ook aandacht zijn voor de veranderingen voor de kinderen, die met nieuwe chauffeurs en andere routes te maken zouden krijgen.
Ouders/verzorgers van deze kinderen hebben een brief ontvangen van de gemeente en ook het nieuwe vervoersbedrijf heeft informatie opgestuurd. Vanaf hier gaat het fout! De informatie komt niet overeen? De informatieavond heeft geen verbetering gebracht en de beloofde kennismaking met de chauffeurs is er niet geweest.
Ouders/verzorgers kunnen via een webapp van het vervoersbedrijf alle informatie zien zoals naam, adres, woonplaats, schooltijden, soort vervoer. Er wordt gevraagd dit te controleren. Bij verschillende kinderen kloppen de schooltijden niet, een verkeerd adres was doorgegeven en ook het soort vervoer klopte niet. Kinderen worden 5 minuten voor het einde van de les opgehaald, bellen hierover heeft geen zin want alleen de school of de gemeente mag dit wijzigen. Als je er niet staat op de afgesproken tijd wachten ze niet langer dan 2 minuten en moet je maar zien hoe jij je kind thuis krijgt.
Er zijn wisselende chauffeurs op verschillende ritten, men weet vaak ’s morgens nog niet wie er ‘s middags komt en überhaupt of er iemand komt? Hierdoor ontstaat er veel stress bij de kinderen en hun ouders/verzorgers. Er zijn zelfs kinderen die al niet meer naar school zijn geweest.
Willemsen-De Koning is niet klantvriendelijk aan de telefoon als er ouders/verzorgers bellen met vragen, of wijzigingen willen doorgeven omdat het niet goed loopt. De gemeente lijkt foute gegevens te hebben verstrekt aan het nieuwe vervoersbedrijf waardoor blijkt dat zij hun gegevens niet up to date hebben bijgewerkt. De gegevens zijn vaak van een paar jaar eerder aldus enkele ouders/verzorgers. Een telefoontje naar de gemeente is vaak dat er hard aan gewerkt wordt en dat de problemen snel opgelost zullen zijn??
27 augustus jl. is er een spoedoverleg geweest tussen de gemeente en Willemse-De Koning, het is te hopen dat dit wel het gewenste resultaat zal opleveren??
Wij van Combinatie Algemeen Belang zijn van mening dat er veel mis is gegaan door onjuiste informatieverstrekking en een slechte communicatie waarvan deze kwetsbare groep kinderen en hun ouders/verzorgers de dupe zijn geworden. Mooie woorden als “Zorgvuldig omgaan met deze kwetsbare jongeren” hebben we weinig aan. Praat is geen daad!
Dus wij vragen wethouder Vissers met klem om dit proces zo spoedig mogelijk op een goede manier af te ronden. Wij zullen hier scherp op blijven toezien want dit had nooit mogen gebeuren.
Wilt u reageren…. Graag!!
Stuur een mail naar: info@cabdrimmelen.nl
Aldus: de fractie
Combinatie Algemeen Belang
Lokaal, Praktisch & Duidelijk